Καραβομαραγκός

O Πολιτισμός της Κρήτης από την αρχαιότητα διαδίδονταν πάντα μέσω της θάλασσας, αφού οι Κρητικοί υπήρξαν άριστοι θαλασσοπόροι και λαμπροί έμποροι. Η Κρήτη αποτέλεσε Φάρο Πολιτισμού και ανάπτυξης σε μεγάλο βαθμό λόγω της κοινωνικής οργάνωσης και του θαλάσσιου εμπορίου. Μετά την περίοδο των Ενετών στα Χανιά και των εντυπωσιακών Νεωρίων που έχτισαν, όταν ήρθαν οι…Διαβάστε περισσότερα

Δείτε το βίντεο παρακάτω

Περιγραφή

O Πολιτισμός της Κρήτης από την αρχαιότητα διαδίδονταν πάντα μέσω της θάλασσας, αφού οι Κρητικοί υπήρξαν άριστοι θαλασσοπόροι και λαμπροί έμποροι. Η Κρήτη αποτέλεσε Φάρο Πολιτισμού και ανάπτυξης σε μεγάλο βαθμό λόγω της κοινωνικής οργάνωσης και του θαλάσσιου εμπορίου. Μετά την περίοδο των Ενετών στα Χανιά και των εντυπωσιακών Νεωρίων που έχτισαν, όταν ήρθαν οι Οθωμανοί, τα Νεώρια αυτά έπαψαν να λειτουργούν. Η επισκευή των πλοίων δε γινόταν πια στα αρσενάλια. Το επάγγελμα “καραβομαραγκός” συνέχισε να υπάρχει όμως μέσα στην πόλη των Χανίων.

Η επισκευή των πλοίων ήταν επικίνδυνη δουλειά, μιας και οι καραβομαραγκοί του λιμανιού των Χανίων, έπρεπε να τραβήξουν πλοία έως και εκατόν είκοσι τόνων με ότι μέσα διέθεταν εκείνη την εποχή. Τα καλύτερα ναυπηγήσιμα ξύλα γινόταν εισαγωγή σε μορφή κορμών από την Σάμο και επεξεργαζόταν σε κορδέλα και σε πλάνια. Οι καραβομαραγκοί συνήθως αναλάμβαναν όλες τις εργασίες ενός σκάφους όπως ήταν τα άλμπουρα (κατάρτια), μηχανές, βάψιμο, κουκέτες και άλλα. Σήμερα, ένας περίπατος προς τον φάρο του ενετικού λιμανιού των Χανίων δεν μπορεί να μας δημιουργήσει εύκολα τις εικόνες του παρελθόντος. Το γνωστό καρνάγιο λειτουργούσε από την οικογένεια Παριωτάκη από το 1870 μέχρι το 2000, διανύοντας μέσα σε αυτά τα χρόνια πολλές δύσκολες ιστορικές περιόδους. Οι πόλεμοι και οι έντονες πολιτικές αλλαγές επηρέασαν ολόκληρη την Ελλάδα και αναπόφευκτα και την Κρήτη, δημιουργώντας ένα ταραχώδες κλίμα, αντιπαραθέσεις και φτώχεια. Οι εποχές αυτές δυσκόλεψαν μα δεν σταμάτησαν τη δουλειά των καραβομαραγκών. Η οικογένεια Παριωτάκη επί τρεις γενιές εργαζόταν στο καρνάγιο διατηρώντας την παράδοση των καραβοαραγκών, μεταφέροντας την πολύτιμη γνώση του επαγγέλματος “καραβομαραγκός” που επέτρεπε να ξανοίγονται στα ανοιχτά οι Έλληνες θαλασσοπόροι.

Δείτε το βίντεο

Δείτε το βίντεο

Φωτογραφικό υλικό

Ακολουθεί σειρά από φωτογραφίες για το συγκεκριμένο επάγγελμα, που ανοίγουν σε γκάλερι με περιγραφές

12 φωτογραφίες

Περισσότερα επαγγέλματα

  • Αγγειοπλάστης
    Αγγειοπλάστης

    Πιθανολογείται πως η επινόηση της στερεοποίησης της λάσπης με τη φωτιά, τοποθετείται γύρω στο 7.000 π.Χ. Για την κατασκευή των αγγείων απαιτείται ο τροχός, το σφουγγάρι, το χτένι και το καμίνι. Ο αγγειοπλάστης αρχικά επέλεγε και επεξεργαζόταν το χώμα, ετοίμαζε τον πηλό, ακολούθως δημιουργούσε τα αγγεία, τα στέγνωνε στον ήλιο και τα έψηνε. Το σχήμα…Διαβάστε περισσότερα

  • Αμαξάς (αρχείο οικ. Καλλιοντζή)
    Αμαξάς

    Η εφεύρεση της άμαξας συμπίπτει με την επινόηση του τροχού, τον οποίο εφηύραν οι Αιγύπτιοι. Παλαιότερα πριν την έλευση του αυτοκινήτου, οι μεταφορές των ανθρώπων, γινόταν με ζώα, με άμαξες και με σούστες. Οι μεταφορές των προϊόντων, συνήθως μέσα σε βαρέλια και τσουβάλια και των οικοδομικών υλικών, όπως πέτρες, ξυλεία, σίδερα και κεραμίδια, γινόταν με…Διαβάστε περισσότερα

  • Βαρελάς
    Βαρελάς

    Γνωρίζουμε ότι στην αρχαιότητα τα προϊόντα, ο καρπός, το λάδι και το κρασί αποθηκεύονταν μέσα σε πιθάρια. Όταν άρχισαν να κατασκευάζονται ξύλινα βαρέλια από τον βαρελά, το κρασί αποθηκευόταν σε αυτά. Στα Χανιά, η κατασκευή και η πώληση των βαρελιών γινόταν στο σημερινό παλιό λιμάνι, σημείο που πραγματοποιούνταν και οι θαλάσσιες εμπορικές συναλλαγές. Ήδη από…Διαβάστε περισσότερα

Εικονίδιο σχολιασμού Σε περίπτωση που έχετε κάποιο σχόλιο για το περιεχόμενο της σελίδας ή θέλετε να προσθέσετε σε αυτό, επισκεφθείτε τη φόρμα σχολιασμού περιεχομένου.
Back to top